Bjorn8.reismee.nl

New York

Benmaandag naar Liberty Island gegaan, waar 't Statue of Liberty staat. Daar een mooi uitzicht op Manhattan. Weer terug in Manhattan ben ik langs de plek waar vroeger de World Trade Center stond gegaan, ze zijn daar nu hard aan 't werk om One World Trade Center te bouwen die ik geloof in 2015 klaar moet zijn. Die zal nog hoger zijn en 't hoogste gebouw van New York worden. Daarna wat gaan eten in Chinatown, lekker goedkoop en lekker veel. Begin van de avond over de Brooklyn Bridge gelopen naar een parkje in Brooklyn, waar je een mooi uitzicht hebt over Manhattan. Weer terug gekomen in Manhattan naar de Empire State Building gegaan. Het uitzicht viel helaas wat tegen, maar de Skyride was op zich wel grappig.

Laatste volle dag in New York alweer. Eerst even wat inkopen gedaan. Had nog geen Flyers shirt gekocht in Philly, maar kon er gelukkig een vinden. s'Middags een NBC Studio tour gedaan. De studio's gezien van de Late Night Show, Saturday Night Live en de studio waar ze de football wedstrijden analiseren. Studio's zijn trouwens allemaal erg klein. Op tv lijken ze veel groter door speciale lenzen in de camera's. Daarna naar de Top of the Rock gegaan, wat in hetzelfde gebouw is(of op 't gebouw). Daar echt een mooi uitzicht over New York. Mooi uitzicht over Central Park. Weer beneden ben ik door Central Park naar de Guggenheim gelopen. 't Was al laat en museum ging bijna dicht dus niet meer naar binnen geweest, maar dat vind ik niet zo erg. Ben niet zo'n kunst fan.