Bjorn8.reismee.nl

Baltimore, Time Square

s'Ochtens niets meer gedaan, behalve ff internetten en daarna naar Baltimore vertrokken. Daar aangekomen even m'n bagage in mijn hotel gedropt. Trouwens hoogste etage tot nog toe, 24ste valt nog mee, hotel is 37 etages hoog. De kamer was veruit de grootste tot nog toe, leek wel een ruime woonkamer met zelfs een keukentje erin. De haven van Baltimore bekeken. Heeft veel eettentjes en wat winkeltjes. Goede plek om je te vermaken zeker met het goede weer hier van weer een graadje of 30. De volgende dag naarhet National Aquarium gegaan. Enorm aquarium met heel veel verschillende soorten vissen, kikkers, wat vogels en slangen. Helaasviel de dolfijnenshow wat tegen, was wat kort en erg weinig sprongen. Verder ook wat vreemde vissen en diepzeevissen. Een behoorlijk aantal grote haaien en veel roggen.

s'Middags vertrokken naarNew York, waar ik rond 17:45 aankwam. Hotel weer gevonden ergens in Long Island, Queens. Had voor m'n vakantie behoorlijk lang gezocht voordat ik iets vond dat te betalen was in New York. Gelukkig was dit hotel te betalen, 't was wel buiten Manhattan, maar maar een kort metro ritje verwijderd van alle bezienswaardigheden. De kamer is wel erg klein, kan gelukkig nog net mijn koffer kwijt. s'Avonds even naar Time Square gegaan. Daar wat rondgelopen en echt zoveel hier wat je op tv al hebt gezien. Echt net of je hier al veel vaker bent geweest. Er zijn hier alleen wel erg veel toeristen. Echt overal waar je kijkt staan ze foto's te maken. Dat heb ik in de andere steden eigenlijk niet zoveel gezien.

Vandaag mijn New York Pass opgehaald op Time Square en daarna doorgelopen naar Central Park. Daar lekker rondgelopen. Echt een enorm park, heerlijk rustig. Zijn wel enorm veel hardlopers, dat viel me zowieso al op in Washington en Baltimore, dat er zoveel hardlopers door de straten rennen. Daarna naar 't Natural History Museum gegaan. Is echt enorm groot, ben hier zo'n 2,5 uur geweest en heb nog niet alles gezien. Heb de beelden van de indianen en andere mensenvolkeren maar overgeslagen en ben bij de Afrikaanse dieren begonnen en daarna naar de prehistorische dieren en dino's gegaan. Staan echt enorm veel skeletten van hier. Ook veel prehistorische vissen en zoogdieren. Aan 't einde nog even naar de ruimte met Amerikaanse dieren geweest en toen ging 't museum helaas al dicht.

s'Avonds over broadway gelopen waar alle theater shows zijn. Kon eigenlijk niet echt iets leuks vinden en toen kwam ik zo'n verkoper tegen voor de Comedy Night. Daar ben ik dan uiteindelijk naar toegegaan. Echt een klein zaaltje, waar een aantal nog niet zo bekende en een paar die op Comedy Central zijn geweest kwamen optreden. De een wat leuker dan de ander, maar op zich wel geslaagd.

Marianne

Nog even een weekje genieten. Sla alle indrukken maar op. Nog veel plezier.
Hier in Europa is nog steeds het luchtruim gesloten. Misschien kan je nog wel veel langer blijven. Ze zeggen dat de vulkaan het nog maanden vol kan houden. Boffer voor jou dus.