Bjorn8.reismee.nl

Philadelphia

Eerste dag in 'the city of brotherly love' begonnen met het oudste bewoonde straatje van de VS en er wonen nog steeds mensen, tenminste dat stond met grote letters op 't bord voor 't museum. Daarna verder gelopen naar Betsy Ross House, waar Betsy de eerste vl;ag voor de VS heeft gemaakt met toen nog maar 13 sterren op de vlag, omdat er toen maar 13 staten waren. Voor de ijshockeywedstrijd even gaan eten. In Philly dus natuurlijk een Philly Cheesesteak gegeten....heerlijk!!! Toen op naar de wedstrijd. Het was de 82ste, laatste en beslissende wedstrijd van 't seizoen voor een ticket naar de playoffs en dat was ook wel te merken, spanning en sfeer. De wedstrijd werd gelijk geëindigd, zelfs na overtime nog geen winnaar, maar gelukkig wonnen de Flyers uiteindelijk met 2-1 na shootout.

Volgende dag ging ik naar 2 wedstrijden, te beginne met baseball. Eerste thuiswedstrijd van 't seizoen tegen de Nationals. Tijdens de wedstrijd haalde de mascotte nog ff een geintje uit, helaas deed m'n fototoestel 't juist op dat moment niet. Verder verliep de wedstrijd weer goed met een 7-4 overwinning. Toen op naar de 2de wedstrijd, een basketbalwedstrijd tegen de Miami Heat. Ik zat hier echt heel dichtbij 't speelveld en de spelerstunnel van de Heat. Echt gaaf!!! Helaas ging de wedstrijd verloren, maar dat maakte toch al niet meer uit 76ers gaan helaas niet naar playoffs.

Laatste volle dag in Philly alweer. Laatste monumenten e.d. gezien in 't oude gedeelte van de stad, waar mijn hotel was. Daarna naar downtown Philadelphia. Waar alle enorme wolkenkrabbers zijn. Daar even wat gegeten in de hoogste toren van Philly, Two Liberty Place. Helaas kan je er niet naar boven maar alleen tot de eerste etage waar allemaal eettentjes zijn. Verder nog wat rondgewandeld en toen was de dag alweer om.

Laatste ochtendje in Philly nog even naar The University of Pennsylvania gegaan. Dat gebied word University City genoemd, er zijn nog velen andere universiteiten en is echt een enorm terrein. Ook nog even de beroemde trappen opgelopen en het beeldje van Rocky gefotografeerd. Toen nog even langs de oudste gevangenis van deVS gelopen (had helaas geen tijd meer voor een rondleiding)en toen weer snel terug naar 't hotel om m'n koffers te pakken en naar Washington, DC te vertrekken. Waar ik zojuist ben aangekomen.

opa Cosman

Bjórn, het verbaasd mij dat je na bezichtiging van de gevengenis nog vrij rondloopt. Wat doe jij veel. je zal wel oververmoeid thuiskomen, of vindt dat niet plaats na al je indrukken van dat grote land. Je moet natuurlijk wel de tijd nemen want ik lees even dit en even dat.eniet maar erg. opa

casperchar@hotmail.com

hoi bjorn mooi waar jij allemaal komt
dit is het geld waard
je zou het allemaal moeten lopen grapje
groetjes tonia