Bjorn8.reismee.nl

Toronto

Gister ging 't dan eindelijk gebeuren; ik ging naar Toronto. 't Is ongeveer een uurtje rijden. Van heel ver zie je natuurlijk al de CN Tower ver boven alles uitkomen. Prachtig gezicht. Toen we Toronto binnenkwamen rijden zijn we eerst ff door China Town gereden...dat was erg makkelijk te herkennen 90% was Chinees en alles is in Chinees en Engels. We zijn daarna eerst naar Casa Loma gegaan. Een schitterend kasteel en ook erg groot. Daarna wilden we naar de Art Gallery waar een tentoonstelling van King Tut (Tutanchamon) maar die was helaas gesloten op maandag, dus zijn we naar 't ROM (Royal Ontario Museum). Dat was erg groot en echt heel veel te zien. Helaas konden we er niet te lang blijven, want we hadden de auto maar een parkeerkaartje voor anderhalf uur, dus hebben we heel wat moeten overslaan. Toen kwam eindelijk 't moment dat we naar de CN Tower gingen. Kost maar liefst $23 om alleen naar boven te gaan ongeveer 350 meter met een supersnelle lift. De deuren en 2 platen op de grond zijn van glas dus je kan over de stad heen kijken als je omhoog gaat. Bovenin heb je echt een schitterend uitzicht over Lake Ontario en Toronto. Ookal 't best helder weer was konden we helaas net niet de Niagara Falls zien in de verte(wat zo'n 120km verderop ligt). Nog eventjes op de glazen vloer gaan staan waar je 350m recht naar beneden kunt kijken en toen weer naar beneden met de lift en terug naar Stoney Creek de dag was alweer om.

Vanmorgen zijn we naar de houtzagerij gegaan waar Lee werkt. Erg leuk om dat is te zien. Hij heeft daar even wat gezaagd en verder liet de manager me nog even de andere zaagmachine zien, die gaat echt heel snel. Zometeen gaan we weer naar Toronto voor de Hockey wedstrijd en gaan we bij John eten. Morgen zal ik dan vertrekken naar Niagara Falls.

mama

Leuk om nu ook jou belevenissen te zien via de foto's die jij op de site heb gezet. Zitten hele mooie foto's bij.
Liefs dikke kus mama

debbie

zo hee die foto's zijn echt mooi
hier nu een beetje beter weer rond de 15 a 16 graden met zon wel lekker ik weet niet wanneer en of je in new york komt daar is het nu 33 graden pffff

gr je collega